Yamaha Ténéré 700 World Raid: Obogatite svoje življenje z novimi obzorji
Prava pustolovščina. Katera koli razdalja. Brez omejitev.
Pred 40 leti je originalni XT600 Ténéré omogočil, da je prava dogodivščina postala dostopna vsem. Prvi Ténéré, ki je bil razvit iz Yamahinih dirkalnih motociklov za Dakar, je vsakemu motoristu z željo odmakniti se od navadnega, pobegniti iz cone udobja in videti nove oddaljene kraje, dobesedno odprl nov svet.
Od leta 1980 dalje je več tisoč voznikov izbralo Ténéré za svojega spremljevalca na dolgih potovanjih. V tem času se je Yamahino prvotno pustolovsko motorno kolo nenehno razvijalo, pred kratkim pa je predstavitev Ténéré 700 navdihnila novo generacijo voznikov, da se podajo na lov za 'Next Horizon'.
V zelo kratkem času si je Ténéré 700 prislužil spoštovanje voznikov po vsem svetu, ki cenijo njegov agregat CP2 z veliko navora, vsestransko šasijo ter nepremagljivo vzdržljivost in zanesljivost. Je primeren naslednik izvirnega motocikla, ki je za vedno spremenil motociklizem. V le nekaj letih je postal najbolj priljubljen model različnih voznikov, ki cenijo dostopnost in svobodo, ki jo ponuja. Prav tako je dokazal svojo vsestranskost v rokah nekaterih legend, od Nicka Sandersa, ki je večkrat obkrožil svet, do izjemne legende endura Pola Tarrésa.
Po velikem uspehu modelov Ténéré 700 in Ténéré 700 Rally Edition je Yamaha zdaj pripravljena predstaviti vrhunski avanturistični motocikel Yamaha za dolge razdalje, namenjen za vse, ki imajo v sebi duh avanturista, saj jim ponuja povsem nov svet možnosti.
Novi Ténéré 700 World Raid: Obogatite svoje življenje z novimi obzorji
Ténéré 700 je bil šele začetek. Zdaj bo Yamaha z novim Ténéré 700 World Raid – premijskim motociklom za dolge razdalje, ki ponuja odlične zmogljivosti na cesti in brezpotju v kombinaciji z izredno vsestranskostjo in voznim značajem polnim užitka – odprla novo dimenzijo avanturistične vožnje.
Ta tretji član družine Ténéré 700 omogoča voznikom vseh vrst, da doživijo svoje sanje, s čimer daje ogromno svetu motociklizma. Svet se je v zadnjih nekaj letih dramatično spremenil in ta motocikel nudi vsem možnost, da znova odkrijejo svobodo, ki je bila samoumevna.
Ténéré 700 World Raid je opremljen, da gre dlje od prejšnjih modelov Ténéré, saj se ponaša z najnaprednejšo specifikacijo, ki vključuje najmodernejše vzmetenje za več samozavesti in udobja, izboljšano ergonomijo, oblikovanje v slogu relija in večnamenske števce z obvestili za dohodne klice in sporočila. Zaradi njega se svet zdi precej manjši.
23-litrski stransko nameščeni dvojni rezervoarji za gorivo
Ténéré 700 World Raid je Yamahin najekstremnejši pustolovski motocikel za dolge razdalje z zmožnostjo iti dlje kot kadar koli prej. Pustolovski vozniki so neustrašni ljudje, ki vedno iščejo nov izziv. A tudi pustolovski vozniki na dolgih razdaljah imajo vedno v glavi skrb glede tega, kako dobiti gorivo v odročnem okolju.
Novi 23-litrski dvojni stranski rezervoarji za gorivo so zasnovani tako, da prinašajo notranji mir na najdaljšem potovanju in odpravljajo tesnobo glede dosega, ki jo je doživel vsak voznik v trenutku, ko začne utripati luč za rezervo. V tipičnih razmerah naj bi te nove posode za gorivo omogočale do 500 km dosega, kar zagotavlja večjo stopnjo avtonomije, zaradi česar je Ténéré 700 World Raid gospodar divjine.
Edinstven dvojni dizajn s stransko namestitvijo ima številne prednosti v primerjavi z enostavnim povečanjem rezervoarja v višino in širino z namenom povečanja prostornine. Z dvema ločenima posodama za gorivo, ki sta postavljeni nižje ter nižjo postavitvijo črpalke za gorivo v eni izmed posod, je središče teže motocikla skoraj tako nizko kot pri prejšnjem Ténéré 700 s 16-litrsko posodo – kar prispeva k okretnemu upravljanju kljub večji teži zaradi večje prostornine posode.
Masa vozila je dodatno centralizirana z idealno porazdelitvijo teže med sprednjim in zadnjim delom.
Pomembna lastnost te nove razporeditve je tudi ta, da je najvišja točka na novih dvojnih stranskih posodah za gorivo nižje od vrha posode za gorivo na Ténéré 700. To zmanjšuje razliko v višini med rezervoarjem in sedežem ter omogoča bolj raven profil za boljšo mobilnost voznika in enostavnejše prestavljanje teže naprej/nazaj pri vožnji po brezpotju.
Druga prednost te dvojne zasnove posode za gorivo je v tem, da je nihanje goriva omejeno v primerjavi z eno veliko posodo in to je koristen vidik predvsem med zavijanjem. In nazadnje, dvojne stranske posode za gorivo na Ténéré 700 World Raid niso le opomnik na puščavsko reli zapuščino motocikla, temveč so tudi dokaz DNK, ki si ga ta pustolovski model deli z nekaterimi najuspešnejšimi tovarniškimi dirkaškimi motocikli Yamaha.
Raven sedež za izboljšano okretnost voznika
Poleg nižje višine dvojnih posod z novo zasnovo je prednost Ténéré 700 World Raid tudi v višjem, 890 mm visokem sedežu z veliko bolj ravnim profilom za lepši prehod med sedežem in posodo. Ta zasnova omogoča vozniku premikanje naprej in nazaj ob minimalnem naporu pri prenosu teže telesa za ohranjanje nadzora na zahtevnem terenu, nova ergonomija pa je prilagojena sedečim in stoječim položajem med vožnjo.
2-delna zasnova sedeža omogoča enostavno odstranitev zadnjega dela, da se lahko namestijo dodatki, kot je prtljažnik oziroma prtljaga. Sedež je izdelan iz dveh različnih vrst usnja, z območjem dobrega oprijema na sredini in bolj gladkim območjem za več svobode pri gibanju med vožnjo.
5-palčni barvni zaslon TFT s števci z mobilno povezljivostjo
Novi 5-palčni barvni TFT števec je povezan s komunikacijsko krmilno enoto (CCU) motocikla, ki se pogovarja z aplikacijo MyRide in omogoča povezljivost v obliki obvestil za sporočila in dohodne klice, ki so prikazana na instrumentni plošči – stanje baterije mobilnika se prikaže takoj, ko je povezava vzpostavljena.
Ta povezljivost in sposobnost prepoznavanja vseh tehničnih težav, ki jih je treba odpraviti, zagotavljata pustolovskim voznikom notranji mir, zlasti pri sodelovanju na dolgih potovanjih po neznanih območjih.
Dostop do ustreznih informacij je ključnega pomena za vsako odpravo na dolgi razdalji in vozniki modela Ténéré 700 World Raid lahko izbirajo med 3 različnimi temami na novem 5-palčnem barvnem TFT števcu.
Postavitev zaslona 'Explorer' ima moderno digitalno obliko, ki prikazuje vse ključne podatke o delovanju motorja na moderen in enostavno berljiv način. Postavitev zaslona 'Street' vsebuje merilnik vrtljajev s krožnim števcem in iglo, ki daje bolj konvencionalen videz iz analognega obdobja, zaslon 'Raid' pa je navdihnila tipična cestna knjiga iz relija in ima dva neodvisna odštevalna števca poti, ki omogočata vozniku pogled na razdaljo do naslednje točke.
Na desni strani nadzorne plošče je vtičnica USB tipa A, ki lahko napaja navigacijske sisteme ali polni mobilne naprave.
ABS za cesto/brezpotje s tremi načini
Za optimalen nadzor v različnih pogojih vožnje je novi Ténéré 700 World Raid opremljen s sistemom ABS s 3 načini, ki jih je mogoče izbrati, ko motocikel miruje, prek posebnega menija na zaslonu s števci, ki ga upravljate s stikalom na desni ročici. Način 1 je v celoti vklopljen, obe kolesi uporabljata ABS, kot je zakonsko predpisano za vožnjo po javnih cestah. Načina 2 in 3 sta bila uvedena za vožnjo zunaj javnih cest. Način 2 (nova funkcija, razvita za Ténéré 700 World Raid) konkretno pomeni vklopljen ABS za sprednje kolo in izklopljen za zadnje kolo. To je priporočeni način za teren, kot so makadamske poti, kjer je večja verjetnost slabega oprijema. Način 3 pomeni popolnoma izklopljen ABS, kar je primerno za izkušene voznike, ki želijo uživati v čisti vožnji po brezpotju.
Na instrumentni plošči je prikazano, kadar sta Način 2 in Način 3 aktivna; voznik lahko s pritiskom gumba na levi strani instrumentne plošče takoj preklopi v Način 1 kadar koli med premikanjem ali mirovanjem.
Zelo zmogljive sprednje vilice KYB 43 mm, hod 230 mm
Za izpopolnjeno upravljanje na brezpotjih je sistem vzmetenja na Ténéré 700 World Raid deležen številnih bistvenih nadgradenj. Na novo zasnovane 43-milimetrske sprednje vilice KYB imajo 230 mm hoda – 20 mm več od Ténéré 700 – kar omogoča boljše blaženje udarcev na zahtevnem terenu. Poleg možnosti nastavitve povratnega blaženja in stiska ob blaženju ter vijaka za izpust zraka kot na Ténéré 700, so nove vilice opremljene z možnostjo nastavitve predobremenitve vzmeti, kar omogoča vozniku nastavitev vzmetenja, da ustreza različnim terenom in obremenitvam.
Za boljšo trpežnost z manj notranjega trenja imajo 43-milimetrske sprednje vilice z daljšim hodom premaz Kashima na zunanji cevi, značilne temno bronaste barve. Za zmanjšanje teže kljub večjemu hodu so uporabljeni notranji sestavni deli vilic iz lahkih materialov.
Blažilnik krmila Öhlins
Za več nadzora – zlasti pri vožnji po brezpotju – je blažilnik krmila Öhlins del standardne opreme. Nameščen je blizu zgornje trojne spone, kar vozniku omogoča hitro prilagoditev enote na želeno nastavitev občutka in povratnih informacij na različnem terenu, in sicer na podlagi 18 različnih nastavitev blaženja.
Polno opremljen aluminijasti zadnji blažilnik z nastavljivimi vzmetmi, 220 mm hod kolesa
Zadnje vzmetenje je prav tako izpopolnjeno, da ustreza novim sprednjim vilicam, in ima prenovljeno zasnovo vzvodov z blažilnikom z daljšim hodom. Blažilne značilnosti zadnjega vzmetenja, stopnja vzmetenja in razmerja povezav so optimizirana, da omogočajo udobno vožnjo na cesti kakor tudi blaženje močnih udarcev pri raziskovanju po brezpotjih.
Za dosledno zmogljivost blaženja imajo novi blažilniki aluminijasto telo za dobro odvajanje toplote, ločena posoda z oljem pa preprečuje kavitacijo – tako kot vilice pa tudi novi blažilnik zagotavlja 20 mm več hoda kolesa in ima popolnoma nastavljivo predobremenitev vzmeti ter stiskanje in povratno blaženje.
Uvedena pa je tudi nova udarna guma za boljšo učinkovitost absorpcije energije v primeru popolnega stiska vzmeti.
Agregat EU5 CP2 z veliko navora
Yamahin legendarni 689-kubični tekočinsko hlajeni vrstni 2-valji agregat je gonilna sila v novem motornem kolesu Ténéré 700 World Raid. Ta CP2 agregat s konceptom 'gredi z zamikom' ima 270-stopinjsko ročično gred, ki omogoča značilne neenakomerne intervale vžiga. Znan je po močnem linearnem podajanju navora ter izredno odzivni zmogljivosti in odličnem krmiljenju, zato je vožnja z njim polna užitka in zadoščenja.
Agregat CP2 je zaradi kompaktnih dimenzij in nizke teže idealen za potrebe pustolovske vožnje – z linearnim dovajanjem navora pa zagotavlja veliko moči pri nizkih in srednjih vrtljajih. Ta robustni, zanesljivi in varčni agregat je zlasti primeren za različne terene na cestah ali izven njih, na katere naletijo pustolovski vozniki. Ta agregat, ki se je že dokazal v prodajni uspešnici Ténéré 700, je eden izmed legendarnih Yamahinih pogonskih enot z več kot 221.000 prodanimi primerki CP2 od predstavitve.
Ohišje za filter zraka Ténéré 700
Ohišje za filter zraka pri družini Ténéré 700 je posebej zasnovano, da prenese ekstremna brezpotja, za katera je ta motocikel tudi ustvarjen. Ohišje za filter zraka na Ténéré je opremljen z naprej obrnjenim zajemom zraka, ki preprečuje vstop prahu in drugih delcev izpod zadnjega kolesa.
Višji vizir, enostavno snemljivi stranski odsevniki, smerniki LED in sprednji ščitnik
Za dodatno zaščito pred vetrom pri dogodivščinah na dolgih razdaljah je motocikel serijsko opremljen s 15 mm višjim vizirjem z enostavno snemljivimi stranskimi odsevniki in smerniki LED.
Sprednji pokrovi okrog hladilnika in notranji pokrov okrog voznikovega prostora so izdelani iz trdnega kompozitnega materiala iz steklenih vlaken. Ti so zasnovani tako, da se lahko spopadejo z zahtevno vožnjo po brezpotjih.
Večje stopalke za noge
Yamahini oblikovalci so razvili Ténéré 700 World Raid brezkompromisno do najvišje zmogljivosti.
Nove večje stopalke za noge poudarjajo to natančno pozornost do podrobnosti. Večja površina daje voznikovim čevljem boljši oprijem in zmanjša pritisk na podplate med vožnjo po ekstremnem terenu. Večja površina preprečuje tudi kopičenje blata in peska, snemljivi gumijasti vložki pa pripomorejo k boljši stabilnosti čevlja/stopalke v mokrih razmerah.
Z odstranitvijo gumijastih vložkov postanejo stopalke za noge dirkaško naravnane z vidika samega izgleda in zmogljivosti.
Nova 3-delna aluminijasta zaščita agregata
Za boljšo zaščito pri vožnji po brezpotjih je na motocikel nameščena nova 3-delna aluminijasta zaščita agregata, ki preprečuje neželene poškodbe zaradi skal, kamnov in drugih delcev. Zaradi novega vzmetenja z daljšim hodom oddaljenost od tal znaša 250 mm.
Nova maska hladilnika
Da bi hladilnik ohranil visoko zmogljivost hlajenja med vožnjo po brezpotjih, smo namestili novo masko hladilnika. Ta nova maska z navpičnimi rešetkami, kot pri Yamahinih tekmovalnih modelih, je zasnovana, da ščiti hladilnik pred delci, ki pridejo izpod sprednjega kolesa.
Ključne lastnosti Ténéré 700 World Raid
- 23-litrski stransko nameščeni dvojni rezervoarji za gorivo
- Dvodelni raven sedež, ki izhaja iz relija
- 5-palčni barvni merilnik TFT z mobilno povezljivostjo za obvestila
- USB tipa A
- ABS s 3 načini
- Zelo zmogljive sprednje vilice KYB 43 mm, hod 230 mm
- Nastavljiv blažilnik krmila Öhlins
- Zadnji aluminijasti blažilnik z nastavljivimi vzmetmi, hod kolesa 220 mm
- Visok vizir, enostavno snemljivi stranski odsevniki in smerniki LED
- Popolnoma nov voznikov prostor in nov sprednji ščitnik
- Nove večje stopalke za voznikove noge z enostavno snemljivimi gumijastimi vložki
- 3-delna aluminijasta zaščita agregata
- Novi nosilec agregata iz litega aluminija
- Nova maska hladilnika
Skupne lastnosti Ténéré 700 World Raid/Ténéré 700/Ténéré Rally Edition
- Štirje žarometi LED, zadnja luč LED
- Sprednji blatnik z nastavljivim položajem (5 mm)
- Dvojni valoviti sprednji zavorni kolut premera 282 mm, zavorne čeljusti Brembo, ABS
- Valoviti zadnji zavorni kolut premera 245 mm, zavorna čeljust Brembo, ABS
- Okvir s cevno nosilno konstrukcijo in dvojno kletko iz odpornega jekla
- Gravitacijsko lita aluminijasta nihajna roka
- Lahka 36-kraka platišča iz litega aluminija
- Koničaste aluminijaste ročke za krmilo
- Pnevmatike Pirelli Scorpion Rally, spredaj 90/90-21, zadaj 150/70-18
- Agregat EU5 CP2 z veliko navora
- Ohišje za filter zraka z naprej usmerjenim zajemom
Barve, razpoložljivost in cena Ténéré 700 World Raid
Yamaha je ponudila novi Ténéré 700 World Raid v dveh barvnih opcijah. Icon Blue je dinamična nova barva, ki črpa navdih iz tovarniških dirkalnih motociklov ter vključuje modre pokrove ohišja in stranske pokrove z rumenimi poudarki ter modra platišča. Barva Midnight Black izžareva minimalističen in resen videz ter vključuje povsem črno ohišje in črna platišča.