MT-09 – prenovljen in sedaj še bolj privlačen
Yamaha MT-09 je priljubljena v segmentu “naked” koles že od predstavitve prvega modela leta 2014. Z dostopno ceno in briljantnim trivaljnim motorjem CP3 je bila hitro deležna zaslužene pozornosti. Letos tako rekoč povsem nova Yamaha MT-09 2021 izstopa z močno posodobljenim motorjem, povsem novim podvozjem, manjšo težo, najsodobnejšo elektroniko in estetsko prenovo. Najboljše pa je, da bo vse to na voljo po enaki ceni.
Prenovili so 890-kubični trivaljni agregat CP3 (zrasel je z 847 kubičnih centimetrov) ki se sedaj ponaša z živahnimi 119 KM in 93 NM navora. Za tiste, ki štejejo, je to 4 KM več in 7 % več navora pri tem da ta novi agregat povsem ustreza Euro 5 normativom – pohvale vredno. Premer valjev ostaja 78 mm, medtem ko se je hod z 59,1 mm povečal na 62,1 mm. Prenovljen CP3 agregat je kljub povečani prostornini sedaj 2 kg lažji.
Ena izmed novosti letošnjega leta je paket pomoči za voznike pridobljen iz super športnega motocikla Yamaha YZF-R1. MT-09 ima zdaj 6-osno IMU (inercijsko merilno enoto), ki ponuja nastavljiv ABS v ovinkih, nadzor oprijema, ki zaznava nagib kota, nadzor drsenja in nadzor dviga prvega kolesa.
Poleg tega bo 3,5-palčni barvni TFT zaslon omogočil poenostavljeno izbiro različnih načinov vožnje in nastavitve sistemov stabilnosti. To je opazen korak naprej v primerjavi z instrumentno ploščo LCD.
Popolnoma novi okvir Deltabox, podokvir in nihajna roka so izdelani iz litega aluminija in imajo nekoliko spremenjeno geometrijo. Vzdolžna in prečna togost okvirja je povečana za neverjetnih 50 odstotkov, z namenom izboljšnja voznih lastnosti. Polna teža znaša 189 kg kar je še manj kot pri predhodniku.
Za vzmetenje skrbijo popolnoma nastavljive 41 mm vilice KYB in posodobljen KYB amortizer z nastavitvijo prednapetosti vzmeti in blaženja. Vzmetenje so Yamahini inženirji mojstrsko uravnotežili z novim bolj togim okvirjem.
K vodljivosti pripomorejo tudi lažja 10-kraka aluminijasta platišča z 11-odstotnim zmanjšanjem teže. Manj vrtljive mase vedno pomeni hitrejše krmiljenje.
Za zaviranje skrbijo zavore z radialno nameščenimi 4-batnimi čeljustmi Nissin in dvojnimi 298 mm plavajočimi diski spredaj.
Vizualno je bil MT-09 deležen precejšnje prenove, najbolj očitne spremembe pa so povsem nova okvir in preoblikovan enojni LED žaromet.
Zaradi vsega zgoraj naštetega komaj čakamo, da Vam jo lahko ponudimo na ogled v KMC Motoshop-u.